|
Als je te maken hebt gehad met een conflict of momenteel nog steeds te maken hebt met een conflict dan is dit natuurlijk vervelend. Je wilt dit op een correct manier oplossen en samen tot een goed resultaat komen. Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan en het is dan ook niet gek dat sommige mensen uitwijken naar een externe partij om het probleem op te lossen. Ervaringen met een externe partijAls je er met de tegenpartij niet uit komt om samen tot een goede oplossing te komen dan zit er vaak niks anders op dan hiermee naar een externe partij te stappen. Dit kan soms een lastig stap zijn en toch geeft het uiteindelijk veel opluchting. De kans is groot dat je, je bezwaard voelt om hiermee naar een externe partij te stappen, het is ook niet gek want je voelt je dan meteen de aanstichter en in veel gevallen is dit lastig om mee om te gaan. Het is echter altijd van belang dat je kijkt naar de mogelijkheden die er zijn en wanneer de laatste optie is om een externe partij in te schakelen dan is dit alleen maar verstandig om te doen. Om deze stap te maken moet je echter wel sterk in je schoenen staan, wanneer dit niet het geval is dan is de kans groot dat je deze stap niet eens durft te zetten. Let op verwachtingsmanagementWanneer jij diegene bent die bijvoorbeeld een advocaat inschakelt wanneer je te maken hebt met een conflict dan hoeft dit nog niet meteen te betekenen dat je ook daadwerkelijk gelijk hebt. Als je bijvoorbeeld te maken hebt gehad met een conflict rondom letselschade dan is het verstandig hierbij een letselschade advocaat in te schakelen. Houdt er wel altijd rekening mee dat het oordeel niet in jouw voordeel hoeft te zijn, zo kan het alleen maar beter worden. Het is vaak een erg lange en tijdrovende kwestie om dit geheel tot de details op papier te hebben om nu te kijken we de aanstichter en het slachtoffer nu daadwerkelijk is. Wees eerlijk en werk mee, kom zo tot een goed eind. |
| https://www.juridischbureauletselschade.nl/ |
Veelgestelde vragen
Wanneer moet ik een externe partij inschakelen bij een conflict?▼
Wanneer je er met de tegenpartij niet uitkomt om samen tot een oplossing te komen, is het verstandig om een externe partij in te schakelen. Dit geeft uiteindelijk veel opluchting en helpt het conflict objectief op te lossen.
Wat moet ik weten voordat ik een advocaat inschakelen?▼
Zorg voor goed verwachtingsmanagement: het inschakelen van een advocaat betekent niet automatisch dat je gelijk hebt. Het oordeel hoeft niet in jouw voordeel uit te vallen. Wees eerlijk en werk mee aan het proces.
Voelt het raar om naar een externe partij te stappen?▼
Ja, veel mensen voelen zich ongemakkelijk omdat ze denken dat ze de aanstichter zijn. Dit is normaal, maar het is verstandig om deze stap te zetten als samenwerking niet lukt. Je moet sterk in je schoenen staan om dit te durven doen.
Hoe lang duurt het om een conflict via een externe partij op te lossen?▼
Het is vaak een lange en tijdrovende kwestie om alles tot in detail op papier te hebben staan en vast te stellen wie de aanstichter en het slachtoffer daadwerkelijk is.
Wat is mijn rol als ik een externe partij inschakelen?▼
Wees eerlijk en werk mee aan het proces. Dit draagt bij aan een goed eind van het conflict en verhoogt de kansen op een oplossing die voor beide partijen acceptabel is.