Collectie frima
Image default
Bedrijven

Verschillende werkzaamheden van een full service internetbureau

Hier zijn enkele top voorbeelden van content types van merken die het creëren van content uit het park hebben gedwarsboomd.

CMI-artikel – Hoe u een publiek-eerste-aanpak van uw inhoud kunt kiezen
Een van de meest voorkomende inhoudstypen is blogberichten en artikelen.

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

Een blog, in het bijzonder, is een geweldig content platform, omdat het je een basis geeft voor veel berichten, pagina’s en inhoud die allemaal verwijzen naar je site.

Denk aan een blog als een boomstam. Uw individuele blogberichten zijn de takken die zich uitstrekken tot in de hoeken van het internet en de zoekmachines. Gebruikers kunnen uw filialen vinden en ze volgen naar uw kernsite. Dat geeft je een grotere kans op leads en sales.

Voor een goed voorbeeld van blogging content, kijk naar Content Marketing Institute. Zij creëren troeven van waardevolle, nuttige inhoud voor content marketeers om te onderwijzen, instrueren, begeleiden of inspireren.

Het resultaat?

Toegewijde fans, volgers en klanten voor hun evenementen, training en advies.

2. 2. Infographics
Infographics zijn leuke, visuele manieren om waardevolle informatie te presenteren.

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

Ze gebruiken grafieken, grafieken, foto’s en illustraties om concepten uit te leggen. Dit type inhoud is licht verteerbaar en volledig deelbaar.

Hier is een fantastisch voorbeeld van een infographic over het bakken van brood van RJ Zaworski:

Infographic over het bakken van startbroden
En hier is nog een andere zeer gedeelde infographic van Curata over de anatomie van een content marketeer:

curata – de anatomie van een contentmarketeer – de anatomie van een contentmarketeer
3. 3. Case studies
Een andere populaire en effectieve vorm van inhoud is een case study.

In het algemeen is een casestudy een diepgaande blik op een aantal acties die uw merk of bedrijf heeft uitgevoerd en die meetbare resultaten hebben opgeleverd voor succes.

Meestal vertaalt dit zich in iets wat je voor een klant hebt bereikt.

Hier is een mooi voorbeeld van een case study van Fractl:

Fractl Case Study
Het bureau laat zien hoe zij een succesvolle content campagne voor een vastgoedmerk hebben uitgevoerd. Ze vertellen over hoe het samenkwam, het “waarom” van het project en de resultaten (gepresenteerd in meetbare statistieken).

Dit soort content is om voor de hand liggende redenen een geweldige vertrouwenschepper.

4. 4. Podcasts
Voor degenen onder u die huiveren bij de gedachte aan het schrijven van een blogbericht of een diepgaand artikel of casestudy, zijn er inhoudelijke media die er voor u zijn.

Podcasts zijn enorm.

Linkbuilding voor beginners: Hoe te om te beginnen
Wil je een sterke basis leggen in linkbuilding en de basis goed leggen? Deze gids zal u helpen bij het opzetten van een succesvolle linkbuilding.

Nu downloaden!
ADVERTISEMENT
Ze lijken op de storytelling en news radio shows van weleer, behalve dat mensen ze kunnen downloaden en naar afleveringen kunnen luisteren wanneer ze maar willen.

Als je een goede spreker of interviewer bent, kan dit inhoudsformaat een geweldige manier zijn om waardevolle informatie met je publiek te delen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Search Engine Journal’s Search Engine Nerds van Search Engine Journal, over SEO, betaald zoeken, social media en content marketing.

5. 5. Video’s
Video’s zijn op dit moment het heetste type inhoud.

De statistieken zijn verbluffend. Volgens Social Media Today:

In 2021 zullen video’s 82 procent van al het internetverkeer hebben opgepakt.
Elke dag wordt er meer dan 500 miljoen uur video op YouTube verbruikt.
Het is gemakkelijk te zien waarom video’s domineren.

Video’s zijn eenvoudig te consumeren, ze zijn onderhoudend en ze doen een beroep op het huidige tekort aan aandacht dat we hebben als we op het web surfen.

Een mooi voorbeeld van een marketeer die het beste uit video-inhoud haalt, is het YouTube-kanaal van Neil Patel:

Wat is internetmarketing? Uw Gids voor Online Marketing van vandaag
Wat u nodig heeft voor internet marketing
Dus, je bent helemaal aan boord voor dit internet marketing ding.

U houdt van het idee om creatief te worden, waarde te delen met uw prospecten/publiek, en op een organische manier merkentrouw en klantenrelaties op te bouwen.

Maar wacht eens even.

Je kunt hier niet zomaar blindelings in springen.

Je moet de belangrijkste onderdelen van succesvolle internet marketing begrijpen, eerst.

Ze omvatten:

Een content marketing strategie
Content marketing zonder strategie zal uiteindelijk mislukken – het is gewoon de trieste waarheid.

U moet een richting, een plan, de juiste tools en manieren hebben om uw vooruitgang te meten als u verwacht om ergens te komen.

Hier zijn de belangrijkste inhoudelijke marketingstrategieën die hierbij betrokken zijn:

Doelstellingen. Dit is van vitaal belang. Je moet weten waar je naartoe wilt, en hoe het succes er voor jou (en jou alleen) uit zal zien, voordat je de weg kunt inslaan om daar te komen.
Uw Brand Persona en Target Audience. Wanneer u uiteindelijk begint met het creëren van content, moet u weten met wie u in gesprek bent en uw merkstem op maat maken om hen aan te spreken op een unieke manier. Als u zich niet op het juiste publiek richt (de mensen die naar u zullen leunen om te horen wat u zegt), zult u geen succes vinden. En als u geen manier kunt vinden om u te onderscheiden, zult u zich mengen in de hordes andere merken die om aandacht in uw branche strijden.
Trefwoorden en onderzoek. Als je eenmaal het waarom en het wie weet, moet je het hoe aanpakken. Hoe bereikt u uw publiek? Wat willen ze leren, wat doen de problemen?

https://zicht.nl